Ekologinių problemų sprendimas bendradarbiaujant su Portugalijos ir Lenkijos mokiniais

Šiuo metu pasaulyje yra įvairių ekologinių problemų. Tai –  rimtos problemos, į kurias nereikia žiūrėti pro pirštus. Svarbiausia yra įgyti apie tai žinių ir imtis veiksmų. Taigi šia itin aktualia tema Juodšilių “Šilo” gimnazijoje lapkričio 11-15 dienomis vyko Erasmus+ programos mokyklų mainų partnerysčių projekto „STEAM within the classroom: solving ecological problems in collaboration“ trečiasis vizitas, kurio metu buvo siekiama skleisti žinią apie ekologines problemas, diskutuoti apie galimus jų sprendimo būdus, skatinti bendradarbiavimą. Projekto tikslinė grupė – 9-11 kl. moksleiviai iš Lietuvos, Portugalijos ir Lenkijos.

Savaitė prasidėjo įvairiais susipažinimo žaidimais, “ledų laužymo” veiklomis, kurios padėjo geriau pažinti kitus dalyvius ir susibendrauti. Viena svarbiausių šios savaitės dalių buvo konferencija “Save The Clean Land”. Joje moksleiviai susipažino su kiekvienos šalies ekologinėmis problemomis ir pristatė savo atliktus tyrimus. Pasidalinę į grupes, kūrė plakatus ir vaizdo filmukus skirtus atkreipti dėmesį į kritišką situaciją, kurioje yra mūsų planeta.

Pasak lietuvių grupės dalyvės Brigitos – “Erasmus+” projektas jai leido pažinti kitų šalių ekologinę padėtį ir kultūrą. Ji džiaugėsi proga dirbti komunikuojant anglų kalba ir suartėti su kitais projekto dalyviais.

Projekto metu buvo bendraujama su vietiniais specialistais: čia svečiavosi filmo “Sengirė” režisierius Mindaugas Survila, kuris organizavo diskusiją, taip pat buvo dirbama su tyrėjais iš Gyvybės mokslų centro ir STEAM infomobilių.

Nemaža dalis veiklų dalyviams padėjo susipažinti su Vilniaus miestu ir kitomis kultūromis. Draugams iš kitų šalių buvo paruoštas kultūrinis vizitas į Vilnių. Jie aplankė Aušros vartus, prezidentūrą, Vilniaus katedrą ir daug kitų objektų. Taip pat moksleiviai lankėsi Trakų pilyje, Neries regioniniame parke bei Valdovų rūmuose. Projekto dalyviai susipažino su tradiciniais lietuvių patiekalais, šokiais bei muzika.

Tikime, jog šis projektas moksleivius paskatino tobulėti, išlaikyti užmegztus ryšius, rimtai žiūrėti į ekologiją ir pasaulį.

Projekto dalyvė A. Gumbrevičiūtė