BIOĮVAIROVĖ . GYVYBĖ APLINK MANE

Juodšilių „Šilo“ gimnazijos ikimokyklinio amžiaus vaikai kartu su mokytojomis balandžio 20-30 d. dalyvavo 2022 m. Pasaulinių veiksmų dienose.

Šių veiklų metu mažieji ugdytiniai linksmai ir įdomiai mokėsi, tyrinėjo bei stengėsi kuo labiau pažinti juos supantį gamtos pasaulį.

Veiklų aprašymai:

1. „Boružėlių“ grupės vaikai pabandė tapti gamtos detektyvais. Naudodami DVT spalvų ratą, keliavom ieškoti vaivorykštės gimnazijos teritorijoje. Nors šiais metais pavasaris vėlyvas ir labai mažai spalvų, vaikai vis tiek stengėsi jas atrasti. Kai tai pavykdavo, labai džiaugdavosi, kad pagaliau rado augalų, vabaliukų ir kitų dalykų, kurių spalvos atitinka DVT spalvų ratą.

Kitą dieną su vaikais lauke susirinkom pagaliukus, akmenukus, kankorėžius ir net radome  nuo rudens likusius sausus lapus. Su surinktu lobiu sukūrėme GAMTOS KOLIAŽĄ. Iš gamtinių medžiagų pavyko sudėlioti veiduką su šypsena.

Vaikai patyrė gerų emocijų, puikiai dirbo komandoje ir įgijo naujų patirčių.

2. Vaikas aplinkinį pasaulį pažįsta per savo pojūčius: ragaudamas, liesdamas, uosdamas, matydamas, girdėdamas, judėdamas. Pojūčiai padeda jam suvokti pasaulį. Pasivaikščiojimų lauke metu „Pelėdžiukų“ grupės vaikai stebėjo gamtos reiškinius. Naudodamiesi lentele „Ką tu jauti?“, kiekvieną  radinį vaikai turėjo pažymėti segtuku. Vaikai lietė įvairius daiktus, bandė apibūdinti jų savybes (pvz.: akmuo – kietas, šaltas, pilkas; medžio žievė – stora, nelygi, kieta, ruda; smėlis –  birus, lipnus, sausas, drėgnas, lengvas, sunkus, geltonas; vanduo – šaltas, bespalvis, šlapias; žolė – žalia, stiebai minkšti, turi šaknis).  Vaikai susipažino su sąvokomis: medžio žievė, stiebas, šaknis ir kt. Ši veikla vaikams atnešė daug pažinimo džiaugsmo, jie mokėsi vieni iš kitų, gebėjo susitarti ir bendradarbiauti.

3. „Drugelių“ grupės vaikai dalyvavo įvairiose veiklose, kurios skatina kūrybiškumą, padeda geriau pažinti savo pojūčius („Piešimas lauke“, „Ką tu užuodi?“, „Ką tu girdi?“).

„Nors oras šiuo metu  yra šaltas oras, todėl  neradome bitės, varlės, negirdėjome griaustinio. Tačiau radome sraigę ir pavyko nufilmuoti paukščių tuoktuves, kurias vaikai stebėjo. Girdėjome kaip gražiai čiulba paukšteliai. Girdėjome ir gaudėme vėją. Pavyko užuosti  gėlių ir žolės aromatą. Yra nuostabu stebėti, girdėti, užuosti, liesti, jausti gamtą.“