PRAKTINIS SEMINARAS APIE ĮTRAUKIOJO UGDYMO STRATEGIJAS

Įtraukusis ugdymas viena opiausių temų švietimo bendruomenėje. Dažnai jis yra tapatinamas su neįgaliųjų ir specialiųjų poreikių turinčiais mokiniais. Mokykla susiduria su vaikų ir tėvų išankstinėmis neigiamomis nuostatomis, kad jų vaikai negali mokytis su specialiųjų poreikių ar negalią turinčiais vaikais. Savo ruožtu gimnazijos pedagogams taip pat iškyla daug iššūkių dirbant su įvairių gebėjimų ir poreikių vaikais, trūksta atitinkamų kompetencijų, metodų, mokymo šaltinių, pagalbos.

Siekiant įveikti šiuos ir kitus sunkumus, gimnazijoje įgyvendinamas Erasmus+ KA122 projektas „Itraukiojo ugdymo strategijos: nuo pasiruošimo iki įgyvendinimo mokykloje“. Todėl šių metų lapkričio mėnesį 4 gimnazijos pedagogai ir administracijos atstovai tobulino savo žinias kursuose apie Universalią Ugdymo sistemą, mokėsi ir taikė strategijas bei metodus, o grįžę dalinosi savo patirtimi su kolegomis ir surengė praktinį seminarą.

Užsiėmimo metu mokytojai susipažino su įvairiomis diferencijavimo, integravimo strategijomis ir pabandė praktiškai pritaikyti juos savo darbe. Atsižvelgdami į mokinių stipriąsias ir silpnąsias  puses, seminaro dalyviai mokėsi sukurti skirtingų gebėjimų reikalaujančias užduotis, pateikti medžiagą, taikant įvairias metodikas, sukurti teigiamą emocinę atmosferą, kuri skatintų mokinių įsitraukimą į ugdymo procesą, keltų motyvaciją.

Antroji seminaro dalis buvo skirta specialiųjų poreikių mokinių sutrikimų požymiams nustatyti, aptarti, kaip tokie vaikučiai reaguoja į klasės aplinką, sužinoti probleminio elgesio valdymo technikas, kaip pritaikyti mokymo strategijas, kad vaikai sėkmingai mokytųsi. Praktinio seminaro metu buvo pabrėžiama, kad nuolatos reikia kreipti dėmesį į  individualius vaiko gebėjimų ugdymo metodus, kurie apima įvairiapusį įgūdžių ugdymą, visuomenės normas atitinkančio elgesio formavimą, ugdo protinius gebėjimus, komunikaciją, suvokimą, dėmesį, kalbą bei padeda prisitaikyti prie kasdieninės aplinkos ir gyvenimo visuomenėje.

Seminaras buvo naudingas mokytojams ir tikimės, jog pritaikytos naujos mokymo strategijos bus naudingos ugdymo procese.