DALINAMĖS PATIRTIMI

Gegužės 2 d. gimnazijos pavaduotoja ugdymui J. Mackevičiūtė dalijosi su kolegomis Suomijoje įgyta patirtimi apie pozityviąją pedagogą. „See the Good!“  yra moksliškai įrodytas metodas, pagrįstas pačiais naujausiais pozityviosios pedagogikos tyrimais. Šis metodas moko vaikus ugdyti teigiamas emocijas ir atpažinti savo bei kitų stipriąsias puses. Gimnazijos pedagogams buvo pristatyta metodinė medžiaga, kurią mokytojai galės taikyti organizuodami ugdomąsias veiklas.

Tikime, kad kiekvienas vaikas gali atrasti savo unikalias stiprybes ir atskleisti savo potencialą.

GLOBALINĖS VEIKSMO DIENOS

Juodšilių „Šilo“ gimnazija balandžio 22 d. – gegužės 3 d.  dalyvavo Aplinkosauginio švietimo fondo (FEE) kasmetinėje, daugiau nei 10 metų vykdomoje iniciatyvoje „Globalinės veiksmo dienos“, skatinančioje švietimo įstaigas imtis veiksmų prisidedant prie tvaresnės aplinkos. Šių metų tema – veiksmai klimato srityje, pabrėžiant svarbų švietimo įstaigų vaidmenį sprendžiant klimato problemas.

Šia tema anglų k. mokytoja metodininkė Ž. Šemelienė I kl. mokiniams vedė pamoką „Eco-friendly school“, kurios metu mokiniai aiškinosi, kas yra ekologiška mokykla, taip pat tobulino savo anglų kalbos įgūdžius, praktikavo bendradarbiavimo, kritinio mąstymo ir problemų sprendimo įgūdžius naudodami fotobalso (angl. photovoice) metodą.

SVEIKATA VISUS METUS 2024

DIENORAŠTIS

Balandžio mėnesį džiaugėmės šiltais saulės spinduliais ir šypsenomis.

Ikimokyklinio ugdymo „Drugelių“ grupė priėmė „Sveikata visus metus 2024“ balandžio mėnesio  iššūkį „Juokas – vienintelis užkrečiamas dalykas, kurio nereikia bijoti ir saugotis“.

ŠAUNUOLIAI!

ERASMUS+: TARPTAUTINĖ PATIRTIS AIRIJOJE

Keturi gimnazijos pedagogai, įgyvendinant Erasmus+ 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projektą (Nr. 2023-1-LT01-KA121-SCH-000140647), turėjo puikią galimybę dvi savaites tobulinti užsienio (anglų) kalbą Airijoje, Dubline. Per šį laikotarpį patobulintos ne tik užsienio kalbos žinios, bet ir kitos svarbios bendrosios kompetencijos: kursų metu mokytojai turėjo galimybę plėsti savo kultūrinį akiratį, bendrauti su žmonėmis iš įvairių pasaulio šalių: Kinijos, Čilės, Ispanijos, Prancūzijos.

Džiaugiamės, jog tarptautiniu lygmeniu ugdomos mokytojų bendrosios kompetencijos, skatinama lyderystė, grindžiama savitarpio pasitikėjimu, parama ir konsultavimu, sudaromos galimybės darbuotojams nuolat tobulėti, įgyvendinant projektus, padedančius plėtoti naujas kompetencijas.

*straipsnyje pateikiama tik autoriaus nuomonė ir Komisija neatsako už jokį galimą juose pateikiamos informacijos naudojimą.

MOKYMASIS BE SIENŲ

Gamta yra universali ugdymo(-si) aplinka, įgalinanti taikyti aktyvius, kūrybiškus metodus. Labai svarbu, jog jau ankstyvojoje vaikystėje ugdymas vaidina vis didesnį vaidmenį formuojant žmogaus santykį su gamta. Mokymasis gamtoje padeda ugdyti socialinius įgūdžius, stiprinti vaikų fizinę ir emocinę sveikatą.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja R. Stipinienė organizavo ikimokyklinukams ugdomąją veiklą gimnazijos gamtinėje aplinkoje ir dalijosi su kitomis kolegėmis tarptautinių kvalifikacijos kursų Suomijoje įgyta patirtimi, įgyvendinant Erasmus+ 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projektą (Nr. 2023-1-LT01-KA121-SCH-000140647).

*straipsnyje pateikiama tik autoriaus nuomonė ir Komisija neatsako už jokį galimą juose pateikiamos informacijos naudojimą.

MOKYMAI APIE ŽIEDINĘ EKONOMIKĄ BEI ŽALIĄSIAS KOMPETENCIJAS

Balandžio 24 d. IIa  klasės mokiniai kartu su chemijos mokytoja gilino žinias apie žiedinę ekonomiką bei žaliąsias kompetencijas. Išklausę aplinkos apsaugos specialistės V. Jankūnienės paskaitą apie žiedinę ekonomiką Lietuvoje ir pasaulyje, kylančius iššūkius, žiedinės ekonomikos naudą aplinkai bei žmonių gerovei, žaliųjų įgūdžių svarbą, žinias pasitikrino žaisdami interaktyvų žaidimą.

„ATLIEKŲ KULTŪROS“ EGZAMINAS

Balandžio 25 d. 5-II  kl.  mokiniai dalyvavo „Atliekų kultūros“ egzamine, kurio metu pasitikrino žinias apie atliekų prevenciją, jų tvarkymą, rūšiavimą, tvarumą bei ekologiją. Tvaresnė aplinka tiesiogiai siejasi su mūsų kasdien priimamais sprendimais: kur išmetame atliekas, kiek vartojame ir kaip atsakingai elgiamės gamtoje.

KINO AMBASADORIAI

2023-2024 mokslo metais Juodšilių „Šilo” gimnazija dalyvavo festivalio NEPATOGUS KINAS inicijuotame ir Britų Tarybos Lietuvoje kultūrinių ryšių ir socialinių partnerysčių programos „People to people“ remiamame projekte „Kino ambasadoriai“. Gimnazijoje projekto veiklą visus metus koordinavo Renata, Beatričė ir Austėja. Merginos dalyvavo specialiuose mokymuose, stiprino žinias medijų raštingumo ir žmogaus teisių ugdymo srityje bei sėkmingai įgyvendino penkias dokumentinio kino edukacijas savo mokyklos bendruomenėjė. Dokumentinis kinas yra puiki priemonė patirtiniam mokymuisi, įgalinanti kelionei į savę, į kitą pasaulį, į kito pažinimą. Balandžio 25 d. „Multikino“ kino centre vyko projekto baigiamasis renginys. Jo metu kino ambasadoriams buvo įteikti pažymėjimai ir kartu su moksleiviais iš įvairių gimnazijų, kurių buvo arti 300, žiūrėjome „Nepatogaus kino” festivalio laimėjusį filmą „Ir karalius pasakė: koks fantastiškas prietaisas!”.

DAROM

Aplinkosaugos iniciatyvos „DAROM“ misija – šviesti, kurti, burti ir atkurti! Mums, Juodšilių „Šilo“ gimnazijos bendruomenei, labai svarbu šviesti visuomenę, ypač jaunąją kartą, aplinkosaugos klausimais, formuoti jų sąmoningumą tausoti ir švarinti gamtą bei aplinką kurioje gyvename.

Džiaugiamės balandžio 27 d. įvykusia talka, kurios metu „šukavome“ miškus nuo šiukšlių. Dėkojame mus kuravusiam miškininkui Jonui Ažukui ir gausiai susirinkusiai bendruomenei!

DALYVAUJAMOJO  BIUDŽETO ĮGYVENDINIMAS

Mokyklų dalyvavimas dalyvaujamajame biudžete yra puikus būdas įtraukti mokinius į mokyklos valdymą ir veiklos planavimą. Tai suteikia mokiniams galimybę pasidalinti savo nuomonėmis ir idėjomis, kaip geriau panaudoti mokyklos biudžetą, kad atitiktų jų poreikius ir pageidavimus. Toks procesas taip pat moko mokinius atsakomybės, demokratijos ir bendradarbiavimo svarbos.

Balandžio 25-26d. gimnazijoje vyko viešas dalyvaujamojo biudžeto idėjų pristatymas, kurių metu mokiniai pristatė savo iniciatyvas, aiškino vizijas, įgyvendinimo procesus, technines ir finansines  sąlygas, atitikimą gimnazijos bendruomenės poreikiams. Pasiūlytų idėjų įvairovė buvo entuziastingai priimta mokinių, mokytojų bei administracijos atstovų. Visi dalyviai atidžiai išklausė pristatymus, teikė siūlymus, svarstė, diskutavo. Gegužės 2d. įvyks baigiamasis renginys, kurio metu bus išrinkta labiausiai gimnazijos bendruomenei patikusi idėja.

Dalyvaujamojo biudžeto įgyvendinimas  bei bendradarbiavimas tarp visų gimnazijos bendruomenės narių padeda kurti stipresnę bendruomenę, kurioje kiekvienas  jaučiasi vertinamas ir gali prisidėti prie savo gimnazijos gerovės.