KAS SLYPI VANDENS STIKLINĖJE?

Atsakymo į šį klausimą mokiniai ieškojo chemijos pamokų metu. Visi žinome, kiek vandens turime išgerti per parą, koks jis svarbus ir naudingas mūsų organizmui. Tačiau geriamasis vanduo turi būti kokybiškas. Chemijos pamokų metu IIb kl. mokiniai tyrė savo namuose vartojamą geriamąjį vandenį-nustatė jo kietumą ir nitratų koncentraciją vandenyje. Dviejuose vandens mėginiuose buvo rasti nitratai, viename iš jų nustatytas nitritų kiekis 1,8 karto viršijo leistinas normas. Mokinai aiškinosi, kokia rizika kyla žmonių sveikatai vartojant nitratais užterštą geriamąjį vandenį, kokios jų atsiradimo priežastys, kokia turėtų būti šachtinio šulinio ar gręžinio priežiūra kad nitratai nepatektų į vandenį. Atlikę tiriamąsias veiklas, mokiniai sužinojo, kad nitratais užterštas geriamasis vanduo neturi specifinio skonio, kvapo ar spalvos, tačiau patekęs į žmogaus organizmą, gali sutrikdyti deguonies pernešimą ir sukelti vidinį deguonies stygių. Be to, šios cheminės medžiagos nepašalinamos nei filtruojant buitiniais vandens filtrais, nei virinant.

I-II kl. mokiniai aiškinosi, kokios rūšies geriamojo vandens galima įsigyti prekybos centruose, kodėl žmonės jį perka, kuo skiriasi geriamojo vandens iš čiaupo, stalo, šaltinio ir mineralinio vandens sudėtis. Mokiniai ragavo skirtingų rūšių vandenį ir turėjo atspėti vandens rūšis. Sekėsi sunkokai-geriamąjį vandenį iš čiaupo ir šaltinio vandenį pagal skonį atskirti buvo sunku. Visas keturias rūšis atspėjo tik vienas mokinys. Sveikiname!

Gerkime vandenį ir būkime sveiki!