ŽEMĖ IR VANDUO

Kasmet kovo 22 dieną minima Pasaulinė vandens diena, kurią 1992 metais inicijavo Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja. 2024 metų Pasaulinės vandens dienos tema „Vanduo taikai“ (angl. „Water for peace“). Šūkiu „Vandens panaudojimas taikai“ norima parodyti vandens išteklių svarbą žmonių egzistencijai. Taip pat kovo 20 d. ateina pavasario lygiadienis (Žemės diena).

Siekdami atkreipti dėmesį į vandens svarbą žmonijai ir ją supančiai aplinkai bei prisidėti prie gamtinės aplinkos puoselėjimo ir saugojimo visą savaitę gimnazijoje vyko įvairios ugdomosios veiklos. PUG mokinukai diskutavo, kokį vandenį gerti sveika, kaip ir kodėl jį reikia taupyti, kiek vandens reikia išgerti per dieną, kas atsitinka, jei  vandens labai trūksta. Kalbėjo apie vandens naudą ir svarbą ne tik žmogui, bet ir gamtai, gyvūnams, eksperimentavo su vandeniu.

Pradinių klasių mokiniai kūrė darbelius iš antrinių žaliavų, piešė plakatus, rašė laiškus Žemei, dalyvavo STEAM edukacijose. 3a klasės mokiniai naudodamiesi enciklopedijomis ir skaitmeninėmis technologijomis rinko informaciją, įdomius faktus apie Žemės planetą, atliko medžiagų tirpumo bandymus laboratorijoje, sužinojo apie vandens apytakos ratą gamtoje, pagamino jo maketą. Edukacinės pamokos „Skysčių tankio eksperimentas- vanduo“ metu sužinojo apie įvairių skysčių tankį ir kietųjų medžiagų plūduriavimą. O aplinkosauginio renginio „Įdomioji ekologija” edukacijos – kūrybinių dirbtuvių metu prisiminė atliekų rūšiavimo taisykles, iš antrinių žaliavų sukūrė ir pasigamino daigyklas, jose pasėjo sėklas. Ketvirtokai „Scratch“ programa kūrė plakatus, skatinančius saugoti, taupyti vandenį, atliko bandymą ,,vandens galia” (išsiaiškino hidroelektrinių veikimo principą), išsiaišino, kaip vanduo ,,perneša” dažus, išmėgino piešimą vandeniu, ieškojo, rašė patarles apie vandenį, įkūrė klasės žaliąją palangę.

Į visus mokomuosius dalykus mokytojai integravo temas, susijusias su su ekologija, rūšiavimu, gamtos tarša. Diskutavo aplinkosauginėmis temomis, ieškojo atsakymo į klausimą, kaip vandenynai susiję su klimato kaita. Vyko edukaciniai užsiėmimai, kurių metu vaikai atliko eksperimentus su vandeniu, tyrinėjo jo savybes.